TALANDE INKÖPSLISTA

Antagligen skriver allt fler svenska män med feminin handstil, eller så är det deras fruar och sambos som sätter inköpslistan i näven på dem. I affären vimlar det av snubbar med elegant formulerade små listor skrivna på rosenskimrande brevpapper.

Hemma hos oss är det oftast Sara som totar ihop den där listan.
Ibland - när det är läge för små spontaninköp - ropar hon från soffan att jag måste skriva ner det på en lista, annars glömmer jag det; även om det bara handlar om fyra saker.
Det är i de lägena jag plockar fram mobiltelefonen.
-Vad gör du? ropar Sara.
-Tyst, säger jag...trycker sedan på record och väser in i mobiltelefonen: apelsiner, juice, frysta hallon och snus...
-Alltså du är ju helt dum i huvudet, pratar du in vad det är du skall köpa? undrar sambon.
Jag erkänner att så är fallet.
-Men sen i butiken då? Tittar inte folk konstigt på dig när du spelar upp inspelningen?
-Nej, säger jag. De tror att jag pratar med någon via högtalarfunktionen så jag brukar nicka, humma och svara rösten med en tillgjord röst så att de inte hör att det är samma person...
-Allvar...det är ju helt idiotiskt...det är ju pinsamt...säger Sara från soffan.

Det brukar jag dock aldrig höra eftersom jag redan lämnat lägenheten och är på väg ner till ICA med min talande inköpslista.

Kommentarer
Postat av: PaljettenQ

Jag tycker det är genialt att spela in det som ett meddelande! Om man tycker det är pinsamt kan man ju köra med headset och lyssna av det i snäckan.

2011-01-29 @ 00:39:25
URL: http://paljettenq.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0