ROBINS

Den 1 oktober är det dags för Robins talkshow i SVT igen.
Jag är en stor fan av Robin Paulssons underfundiga humor; han verkar trots sin späda ålder ha inspirerats av den typ av tänkande komiker som vi idag möter alltför sällan. Underhållare från folkhemseran. De komiker som drevs av en nyfikenhet och leklust; en öppenhet inför sin samtid och sig själva.
Allt är självklart inte bra i hans humor och rent tv-mässigt skulle han behöva plocka ner sig själv några snäpp för att på allvar kvala in bland landets stora programledare; han har dock potential att bli en framtida Oldsberg eller kanske snarare Lasse Holmkvist, då han inte är rädd att bjuda på sig själv och samtidigt stringent styra samtalet dit han vill ha det.
En av mina favorit stand-up-rutiner med Robin är den här som jag nu lite lapidariskt återger i textform:
"Det finns ju ett speedwaylag som heter Kaparna. Har ni hört talas om dom? Tror ni att dom flyger till sina tävlingar?
Går det fram en flygvärdinna och säger: -Jag är ledsen men dom här sätena är reserverade för Kaparna? Hör man piloten säga i högtalarna: -Ja, mina damer och herrar, vi är tyvärr lite försenade, det är så att vi inväntar Kaparna. Ladies and gentlemen. We are in somewhat delay right now,we are waiting for The Hijackers. I repeat; The Hijackers!"



Kommentarer
Postat av: nipe

Håller med till fullo. Dessutom måste jag bara tillägga att dessutom får man ju inte direkt ont i huvudet av att titta på pojken.

2011-09-22 @ 17:47:11
URL: http://enlitenplatsietern.blogspot.com
Postat av: Nonsensakuten

Det kan jag inte riktigt bedöma, det enda jag kan säga är att jag antagligen inte skulle gå iland med att ha en sån där märklig skepparkrans runt halva huvudet...

2011-09-22 @ 18:13:12
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Hillton

Och dom stackare som åker prärievagn får sitta och vänta på Indianerna.

2011-09-23 @ 12:15:31
Postat av: Walker

Håller med om att Paulsson att blir en stor TV-gubbe, till skillnad från andra svenska Talkshow-värdar fixar han inte bara intervjuerna, utan äve att hålla en inledande Lettermanskt/Lenosk monolog.



Visst det är billiga poänger, precis som ditt exempel med "kaparna", men det funkar.

2011-09-26 @ 12:47:25
URL: http://dagdrivarklubben.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0