DET KOM ETT BREV...

På hallmattan låg ett brev adresserat till mig.
Jag blev upprymd då jag genast kände igen loggan på kuvertet och tyckte mig snabbt identifiera avsändaren.
Det var ett brev från självaste Sveriges Radio.
Närmast kallsvettig och Loreen-euforisk slet jag upp kuvertet medan tankarna for runt i huvudet....kunde det verkligen vara sant? Skulle de vilja ha mina tjänster? Kom nu erbjudandet om den där talkshowen i P1 varje vardag med hundratusentals kronor i programbudget och små folkhögskolepraktiserande tjejer med långt, lockigt brunt hår som sidekicks?
Det tog dock inte mer än en hundradels sekund förrän jag direkt förstod varför jag fått mig denna illvilliga försändelse tillskickad.
Jag...just jag av alla halvdebila människospillror i detta avlånga land...hade nu blivit utvald (ja, just det uttrycket användes..som om det gällde Nobelpriset eller en ambassadörspost i Paris) till att vara med i den landsomfattande Svensktoppsjuryn!
Det tog ett rejält tag innan jag hämtade mig från chocken. Sedan kom jag som av en slump att tänka på en låt av Queentrummisen Roger Taylor. Den var faktiskt en mindre hit på 80-talet med hans band The Cross.
Låten heter Shove it!

Kommentarer
Postat av: godiva

Varför får en del allt rovligt?

2012-03-29 @ 12:05:41
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Haha, grattis, hoppas du har nytta av detta till framtida Rimbloggande.

2012-03-29 @ 13:07:19
URL: http://sexnolltva.blogg.se/
Postat av: Mattias

FYI: Jag har redan slängt brevet ;)

2012-03-29 @ 13:27:51
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/
Postat av: Jonas (SEX NOLL TVÅ)

Skandal!

2012-03-29 @ 22:19:33
URL: http://sexnolltva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0