EN FÖRLORAD VÄRLD

Minnesgoda läsare av denna blogg kanske minns min sambo Saras stora kärlek till Brideshead Revisited (En förlorad värld, 1981); tv-serien  med Jeremy Irons och Anthony Andrews.

Den gick på tv för några år sedan (innan vår VHS-maskin gav upp) varpå jag - lillgammal som jag är - nogsamt beordrades att spela in varenda sekund på VHS-band och vara fruktansvärt aktsam om kassetterna. Den där serien är verkligen helig för Sara.
Hela proceduren beskrivs ingående i det här inlägget.

Idag gjorde jag äntligen slag i saken och förflyttade hela arrangemanget in i 2000-talet genom inköpet av serien på DVD-box a fem discar. Något vi länge pratat om.
Så nu kan Sara luta sig tillbaka i soffan och stillsamt avnjuta elva timmars brittiskt tv-drama när det är som allra mest påkostat, välskrivet, genomarbetat och välspelat.


Kommentarer
Postat av: Lilla Blå

Mmmmm, har den själv. Njutbar, som sagt. Sedan är det ju en viss charm att se karlar ränna omkring med nallebjörnar på fyllan... Alltså, inte när björnarna är på fyllan utan... äsch.

2009-08-25 @ 20:07:52
URL: http://www.lillabla.wordpress.com
Postat av: Nonsensakuten

Sådana tv-serier görs inte längre. Att det är en "Lilla Blå-serie" känns föga förvånande.

Nallar på fyllan är ett trevligt attribut.

2009-08-25 @ 20:23:42
URL: http://nonsensakuten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback




RSS 2.0